یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

آرمن ساروخانیان: تنها 7 بازی از لیگ برتر گذشته، با این وجود در مبارزه امروز چلسی و لیورپول در استمفوردبریج هیچ تیمی حق اشتباه ندارد.

چلسی که فصل را با 6 پیروزی متوالی در لیگ برتر شروع کرده بود، هفته گذشته در خانه ویگان با شکست غیرمنتظره 3 بر یک روبه‌رو شد و چهارشنبه‌شب در خانه آپوئل نیکوزیای قبرس به پیروزی خفیف یک بر صفر رسید که به هیچ وجه نتوانست آنچلوتی را راضی کند. لیورپول هم که در لیگ برتر دو شکست دارد، سه‌شنبه در زمین فیورنتینا نمایش پرانتقادی داشت و با 2 گل، شکست خورد. بدین‌ترتیب شکست برای هرکدام از دو تیم به معنی دورشدن از رقابت قهرمانی و تشدید فشار روزهای اخیر خواهد بود.

مربیان دو تیم اما معتقدند که ضعف‌ها را برطرف کرده‌اند. آنچلوتی پس از تمرین روز جمعه که رومن آبراموویچ مالک باشگاه هم شاهد آن بود، گفت که با آنالیز بازی‌های قبلی ایراد تیمش را پیدا کرده است: «مشکل ما در مالکیت آرام توپ بود. باید سرعت پاس‌هایمان را بیشتر کنیم؛ فقط همین. باید پاس‌های سریع‌تری برای مهاجمان‌ بفرستیم. اگر بهتر از چهارشنبه بازی کنیم، می‌توانیم لیورپول را شکست بدهیم. مطمئنم بهتر بازی خواهیم کرد.»

بنیتس هم که بازی اخیر تیمش در لیگ قهرمانان را بدترین نمایش لیورپول در دوران 5ساله مربیگری‌اش می‌داند، اطمینان دارد که شاگردانش در لندن جبران می‌کنند: «واکنش تیم مثبت بوده و ما همه جنبه‌های اشتباه را بررسی کرده‌ایم. در تمرینات هم کار زیادی برای برطرف کردن آنها انجام داده‌ایم. می‌دانم که می‌توانیم در استمفوردبریج پیروز شویم و می‌خواهم که تیم کارهای مثبتی را که در نیمه‌دوم بازی مقابل فیورنتینا انجام داد، تکرار کند.»

بنیتس در فلورانس مجبور شد از فابیو اورلیو در پست هافبک دفاعی استفاده کند، ولی با بهبودی ماسکرانو امیدوار است که شکنندگی خط میانی تیمش برطرف شود. زوج کاراگر و اسکرتل هم در قلب خط دفاع مقابل فیورنتینا پراشتباه بودند و با توجه به بهبودی دانیل آگر دانمارکی، یک نمایش ضعیف دیگر ممکن است هرکدام از آنها را نیمکت‌نشین کند.

آنچلوتی از زمان مربیگری در میلان خاطرات تلخ و شیرینی از رویارویی با لیورپول بنیتس دارد. او در فینال سال 2005 لیگ قهرمانان در حالی شکست خورد که تیمش نیمه‌اول را با برتری 3 بر صفر به رختکن رفته بود. ولی او دو سال بعد در فینال آتن توانست با پیروزی مقابل لیورپول انتقام بگیرد. بدین‌ترتیب آنچلوتی شناخت کاملی از لیورپول بنیتس دارد و می‌گوید: «فرناندو تورس مهاجم کاملی است که سرعت بالایی دارد و با سر و هر دو پا گل می‌زند.

باید خطوط‌مان را فشرده نگه داریم و به سختی تلاش کنیم تا پاس‌ها به جرارد و تورس را قطع کنیم. آنها تلاش زیادی برای تصاحب توپ می‌کنند. بازی مقابل تیم‌های بنیتس بسیار سخت است. به نظر می‌رسد که او بازی‌های زیادی از لیگ ایتالیا را تماشا کرده. آنها با بلوک دفاعی‌شان، فرصت‌های زیادی به حریف نمی‌دهند. امیدوارم بازی یکشنبه آسان‌تر باشد.»

بنیتس هم می‌گوید که پس از رفتن مورینیو، تنشی با چلسی ندارد و از آنچلوتی با احترام یاد می‌کند: «کارلو آنچلوتی هم عطش زیادی برای پیروزی دارد، ولی این کار را به طرز محترمانه‌ای انجام می‌دهد. او نیازی به راه‌انداختن جنگ‌های روانی ندارد. او یک حرفه‌ای است.» غایب بزرگ این بازی پیتر چک است که هفته گذشته مقابل ویگان اخراج شد.

چلسی (2-4-4): هیلاریو، تری، کاروالیو، بوسینگوا، اشلی‌کول، اسین، بالاک، مالودا، لمپارد، دروگبا، آنلکا
لیورپول (1-3-2-4): رینا، اسکرتل، کاراگر، اورلیو، گلن‌جانسون، ماسکرانو، لوکاس، جرارد، ری‌یرا، کویت، تورس

بازگشت والکات

آرسنال هم که با یک بازی کمتر در رده ششم قرار دارد، امیدوار است با پیروزی مقابل بلکبرن، تیم پانزدهم به صدر جدول نزدیک شود. والکات برای اولین بار در این فصل می‌تواند بازی کند و مصدومیت بنتنر هم بهبود یافته. ونگر در آستانه این بازی خانگی به ششمین پیروزی متوالی تیمش (در همه جام‌ها) فکر می‌کند و معتقد است که آنها می‌توانند عقب‌ماندگی‌شان را جبران کنند: «ما 4 بازی سخت خارج از خانه داشتیم و هنوز در موقعیت خوبی هستیم. بنابراین باید از آن استفاده کنیم.»

کد خبر 91935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز